Nu så!

Så ja. Nu är äntligen allting återställt. Maken har varit hemma en vecka nu och det känns så skönt så skönt!! En fruga ska minsann inte behöva vara ensam, eller hur!?
Ska eventuellt få en ny sysselsättning på Transcom. Kundtjänst åt Vingresor. Jätte spännande!! Det verkar vara 99% chans att jag får det. Tjänsten låg ute både på AMS och intranätet på jobbet, så de allra flesta på Vevay skulle ju förstås söka. Gissa om brudarna vart nyfikna och avundsjuka när teamledaren och chefen för kundtjänsten kom och ville prata med mig, utan att jag ens hade sökt tjänsten! Känns gott de!! =) Att vara utvald är skönt för självkänslan. Får se nu bara hur länge vi blir kvar i Norrpan. Både jag och Erik hoppas på jobb i Uppsala. Nära både till mina och Eriks familj. Vore det ultimata. Får se vad Gud vill....

Vi var på IKEA i Linköping idag efter att jag slutat. Shoppade för presentkorten vi fick på bröllopet. NAaAjs!! Shoppingsuget är stort. Speciellt när man inte har så mycket cash...
På väg hem och väl i Norrköping hoppade vi in på Lidl för att köpa lite grejer inför tv-kvällen. På parkeringen efter handlingen ser vi en kvinna med sin väninna som ser lite ledsen och uppgiven ut. Det visar sig att hon har tappat bort nyckeln till bilen. Det slutar med att vi skjutsar hem henne för att hämta extranyckeln för att sedan skjutsa tebax henne till Lidl. Hon var så jätte tacksam och gav oss pengar som tack för hjälpen. Hm, det känns allt bra att kunna hjälpa folk!! 

Nu blir det Idol och film-kväll med kära maken min. Kan tänka mig att vi kommer slockna efter en timma. Helt sluuut efter veckan som varit. Dock tacksam. Tacksam för Erik, för jobb, för livet, för familjen, för Gud, för att jag har något och någon att leva för. 

Må så gott. Inlägget blev längre än tänkt....får försöka skriva oftare och kortare helt enkelt. Om nu bara min man låter mig få använda datorn oxå!!!?? ;p 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0