ÄNTLIGEN!!!!

Ja så var det äntligen dax. En era är avslutad och något nytt ska börja. Mitt och Eriks liv kan äntligen börja på sätt och vis. Det föregående har lixom stoppat upp allt och försatt mig i lathet och tristess. Kontentan är att....JAG HAR SAGT UPP MIG!!! Yiiha! En av de bästa dagarna på länge! Det värsta är chefernas reaktion....det vill säga nada, niente, nothing, ingenting! En av bossarna lämnade tillbaka min avskedsansökan påskriven utan ett ljud. Inte ett vänligt "tråkigt att du slutar" eller "jaa tack för den här tiden". Har ändå jobbat här i snart 4 år lixom!! Nä, vad hade jag förväntat mig egentligen!? Nånting åtminstone... Får se hur det blir när min TL kommer tillbaka från semester och får reda på att jag slutar om en månad (!) och att Johannes går ner på halvtid samma tidpunkt. Då blir det hett och fötterna för dom. Rätt åt dom känns det som. Kan de inte ta hand om sina anställda bättre och behandla dem som individer och människor och inte robotar, får de skylla sig själva!

Erik har sin sista dag idag...han åker upp till Bollnäs på söndag för att fixa lite. Så jag kommer att bli gräsänka några dagar om veckan. Kommer att bli hemskt jobbigt, men vi vet ju vad som ligger framför... Jag får umgås med en annan blivande gräsänka under tiden, Gisela! Hon blir brud på lördag. Äntligen till det med! =) Så glad för hennes skull. Att finna kärleken när man är lite äldre är få förunnat, men ohh så vackert!! Vaxade henne igår. Fniss....lite roligt att se nån annan lida pin... ;p Så många gånger som hon har garvat åt min smärta när en remsa dras bort från armhålan fullt med hår, så har jag liiiite att ta igen!! =)

Eriks farfar gick bort förra torsdagen. Jätte sorgligt och fruktansvärt tråkigt. Därför det inte har skrivits så mycket här den senaste veckan... Vi var uppe i helgen och hälsade på. Tomt att se Iris utan Arne...påminner om första gången jag såg farmor utan kära farfar. Usch... Mina tankar och mina böner går till Iris. Begravning nästa fredag i Söderhamn...

Kommentarer
Postat av: Husbandet

Bättre så...ja inte ska det blir roligt att bo på olika håll...blir lite som Joel och Malin ett tag ju;)
Puss på dig

2008-04-03 @ 11:45:38
Postat av: Anonym

Nu e ja gift o lycklig o kär o längtar varje dag efter min make :-)
Men du, det börjar bli hårigt igen...hinner du plåga mig en omgång innan det blir Bollnäs för hela slanten?
Varför har du inte ringt o berättat om lght:en...? e ju nyfis jue!
Kramar ifrån frugan

2008-04-15 @ 23:27:16
Postat av: Elli

E de hårigt IGEN!!?? Haha... Det där ska vi nog kunna fixa. Kan imorrn, torsdag, efter 2. Funkisch?

2008-04-16 @ 07:55:48
URL: http://hustruask.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0