urbota arg!!!

Sååå otroligt arg att det tär på mig!! Nu vill alfakassan stänga av mig från ersättning i 45 dagar! Anledning!? För att jag sade upp mig från mitt förra jobb för att flytta med Erik där hans nya jobb var. Ingen giltig anledning enligt dom! Sjuuuuuukt!!!! Skulle vi ha bott särbos då eller? Känslokallt så det finns inga ord... Om inte DET är en giltig anledning så vet inte jag vad. Det går tydligen inte att vara gift i sverige, det räknas lixom inte i arbetssynpunkt. Näpp, du måste kunna flytta var som helst i sverige trots att frun eller mannen faktiskt har jobb i den staden de bor i. Hur wierd är inte det? Inte ens mänskligt! Den eller dem som grundade den lagen måste vara helt körd i bollen! Har inga ord...är bara så uppgiven och arg!

Fick iaf beslut om att jag ändå skulle få ersättning (så småningom då)....typ det lägsta beloppet i dagsersättning som man kan få. Vad har jag gjort, eller inte gjort, för att förtjäna det??

Erik skulle försöka leta reda på en boxningssäck på jobbet så att vi kunde avreagera oss... Alltså, det här är heeelt otroligt! ABSURT!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker att det är bra att man inte får någon ersättning när man säger upp sig. Varför ska man sluta sitt jobb och leva på staten? Det vore skillnad om man fått sparken. Då ska man självklart ha bidrag.

2008-08-18 @ 20:20:19
Postat av: Sunis

Men HALLÅ till dig som skrev innan...Leva på staten?!?! Va betalar DU skatt för egentligen?!

Jo för att Sverige är uppbyggt med en socialgaranti...att OM su ngn inte har jobb (vilket i detta fall ELii in har) så ska man ha rätt till ersättning för att kunna klara sig! Självklart håller ja me om att man inte ska ha pengar om man inte förtjänar d...men tjejen som skriver bloggen har ju som sagt flytat med sin MAN för att han fått jobb...plus att man faktist vill bo nära familjen...skulle inte du vilja d?

Skaffa en hjärna å tänk me innan du skriver sånt strunt på ngns blogg!



Elli: JA håller me dig HELT! Men för att se d possitiva...skönt att du iaf fick lite pengar t slut...även om d inte e mycke så äre ju bättre än ingenting ;P

puss

2008-08-18 @ 21:47:05
Postat av: Anonym

Skaffa ett jobb i stället eller behåll det du redan har!

2008-08-18 @ 22:04:50
Postat av: svar till sunis

Ja inte betalar jag skatt för att andra ska kunna säga upp sig får sina jobba och leva på andras skattepengar!

2008-08-19 @ 08:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0