Vad händer och fötter...?

Farmor ligger på sjukan...lessen... Hon är den enda av de "äldre" som är kvar i livet. Vill att hon ska leva länge till! Får hoppas det...

Igår behövde jag turligt nog inte komma till jobbet. Så när jag vaknade vid hrm...halv 12 låg Erik fortfarande och sussade bredvid mig. Tassade upp och in till köket och försökte så tyst som möjligt göra iordning frukost på sängen åt min kära make. Vi har ju inga dörrar och Erik vaknar hur lätt som helst, så det var helt otroligt att jag klarade det utan att väcka honom. När te´t och kaffet var i mikron och dånade sprang jag in och väckte honom. Han blev glatt överraskad. =)
Senare på dagen var det bandydax för Erik, så han fick platsen framför tv:n i ....hrm..." vardags - sov - allrummet ", eller vad man nu ska kalla det. Jag satte mig snällt i köket  "där jag hör hemma" (enligt somliga mansgrisar där ute i världen). Tittade på lite film. Tack och lov att vi har en dator i köket oxå!!

Jaa, den här veckan lär man ju inte få se sin kära make så mycket i alla fall... Jag jobbar 10-18. Han jobbar 15:30-22:00. När han kommer hem lär ju jag vara nerbäddad. Vi tänkte båda i morse att  "jaa, vi känner att vi kommer att vara såå sjuka på onsdag, torsdag". Haha...näe då. Men skönt vore det. Inte att vara sjuka, men att få vara hemma, tillsammans!

Erik är för rolig på natten. Förra veckan var jag uppe på toan mitt i natten. När jag kommer tillbaka och lägger mig reser han sig upp, kollar på klockan, klappar mig på höften och säger mumlandes : "klockan är ett"
Ingen kommentar!  ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0