Finally en säng!! =)

Så har äntligen sängarna anlänt! Eller ja...jag och Erik var och hämtade dem i Gävle i söndags...efter att knappt ha sovit någonting på natten som var... Men det gick! När vi kom fram till butiken i Gävle var det ett annat butiksbiträde där än han som var där senast. Så när vi säger att vi ska hämta sängar, tittar han oförstående på oss "hämta sängar!? Idag!?"  Vart gööör nervös och tänkte att jaha, bara att vända på klacken och köra tebax utan sängar. Men nej då, efter någon minut trillade polletten ner på mannen, och vi kunde hämta våra älskade sängar. Hmpf...skrämma oss så där.

I lördags kom iaf Jona och Isak hit. Riktigt kul! Maria och Henrik var här på kvällen, plus min kära svägerska Johanna, och vi tittade på fotbollsmatchen, som sverige ju dessvärre förlorade. Rackarns!!! Får hoppas att det går bättre imorrn!

Vi har några grannar här intill, vars barn bor hos dem varannan vecka. Ena dottern, 10 år kanske, är såå nyfiken. Så fort jag är utomhus och grejar i trädgården står hon och bara tittar på en. Lite irriterande eller vad man nu ska kalla det. Jag har försökt att prata med henne, men hon säger inte så mycket. Hum...
Nina och Johanna kom med lite blommor till oss igår, att sätta i rabatterna. Hemskt snällt! Så nu är det gröna fingrar som gäller. Pensionärsgrannen frågade vad vi hade planterat för blommor. Jag sade...."fråga mig inte". Jag och namnet på blommor...näepp! Haha... Jaa mamma, nån dag ska det bli folk av mig oxå! =)

Apropå mammor, mina föräldrar och min syster med familj kommer ju på torsdag!! Är så lycklig att jag kan börja gråta!! Kommer jag nog göra när jag träffar dom oxå... Ska bli så härligt att ha dem här över midsommar! Hoppas att det kan bli liiite mer ordning på hemmet innan dom kommer bara. Just nu har jag inte kraft att göra ett jota inomhus, att klippa hela gräsmattan med handjagare tar musten ur en! Men, vad gör man inte...!? ;p

Nu är det dax för knäckemacka med te. Oh va brittiskt! =)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hörrö du.... Logga in dig lite oftare på Msn så kan vi prata lite med varandra... Det händer ju inte allt för ofta!!

2008-06-17 @ 20:18:12
Postat av: Husbandet

Du som kvinna skall ju veta allt det där med blommor och grejs;)

2008-06-17 @ 23:15:00
Postat av: Adam

Tjena Elinor!

Det var riktigt synd att jag inte kunde komma med upp till Bollnäs, men det är klart att en för stark dos med Borén är inte att rekommendera :)



Kul att ni har det bra där uppe, hoppas att jag kan komma förbi någon annan gång (när jag har vägarna förbi tänkte jag säga, men när har man det uppe i norrland?). Take care och hälsa gubben!

2008-06-19 @ 22:38:02
URL: http://filosofadam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0