tåBira....

Det är ju såå otroligt skönt när man har rätt om en sak. Framför när maken är inblandad. I det här fallet gällde det ordet "tåbira" gentemot "tåPira" som pappsen och Erik med fler promt påstod att det hette. (Ordets betydelse: fotsvett, fotjos etc.)  På Israelresan pågick denna diskussion om vad det egentligen hette; tåbira eller tåpira. Det rätta svaret är förstås (daa...) tåBIRA enligt google. Så mycket väsen för ingenting....
 
Var på besök i Lagerlunda igår hos mamsen och pappsen. Vi skulle se lite på filmningen från Israel. Min far har köpt en ny digital filmkamera. På tv-skärmen fanns det flera olika filer från filmningarna. "Ja, det är från de olika påsättningarna", säger pappa. Ingen mer kommentar om detta....

På onsdag åker min kära make till Arbrå igen. Denna gången för dex-cupen och hans älskade bandylag Broberg. Sist han åkte utan mig till Arbrå var jag någotsånär beredd och redo för en helg on my own. Skulle bli riktigt skönt tyckte jag, i alla fall de första timmarna. Och mycket riktigt, redan på kvällen när han hade åkt var jag ledsen och kände mig tokensam.
Den här gången när han åker är jag inte ett dugg redo. Vill inte alls att han ska åka!!! Saknar honom redan nästan...hur nu det är möjligt. Och för att göra saken värre så är jag i Stockholm hela dagen imorrn för besök på Vings huvudkontor. Väl hemma i Norrköping igen ska jag gå på Luciauttagningen som jag inte har en aning om hur lång tid den kommer att ta. Jaha, kan väl säga redan nu då....hej då Erik, snyft.....vi syns på SÖNDAG!!.....buhuuhäääää!!

Kommentarer
Postat av: Husbandet

Ja det var väl kul för dig att få rätt EN gång;)haha
Så du vill säga hejdå redan nu?!Hmpf. Ja i bästa fall ses vi på söndag..eller måndag..beror ju på vart jag ska sova påsöndagsnatt;)
Hm..jadu...undrar vad min kära familj tänker egentligen när du inte vill förlja med denna gången heller...

2007-10-22 @ 19:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0