At work again...

Kände att jag ville dra till med en internationell rubrik där....vingare som man är. Ännu en dag på jobbet. Var hemma för migrän igår varpå jag var tvungen att besöka vännerna på Haluxa, bråvikshälsan, dit vi måste gå för ett förstadagsintyg. Ruttet! Hur sjuk man än är, ligger däckad med feber hemma eller liknande, så måste man gå dit för att VISA att man är sjuk för att ens frånvaro från jobbet inte ska bli ogiltig frånvaro! SJukt!! I dubbel bemärkelse.
Var i alla fall hos Monika på Haluxa. En säkerligen "mysig" kvinna, men hon härmar allt man säger med sin mun och säger om det sista man säger hela tiden. Sånt kan gå mig på nerverna. Hon frågade vad jag gör åt saker när jag har migrän. Jag svarade att jag tar en tablett, lägger mig i ett mörkt rum och sover, varpå hon säger: "Jaa, det bästa är ju att ta många tabletter när du har migrän. Du kan med fördel blanda lite och ta både alvedon och ipren samtidigt."  Ha, lät som hon ordinerade mig att knarka närapå.

Idag började Erik på TraMscom. Härligt att få se hans nuna lite oftare än vad man gör nu. Bara vi inte får helt olika scheman så att vi snarare aldrig ser varandra. Uhh, hemska tanke! Han går nu omkring här och ska utbildas i tre veckor med passerkortet så stolt runt halsen. Han försökte sätta´t i fickan, men där fick han nej nej från Carinci. Det måste absolut synas.

Jag själv ska väl till och logga in mig nu och börja göra mig förtjänt av den ohyggliga summan pengar som jag tjänar på det här bygget. När ska man äntligen få säga som kära broder tuck: Pris ske Gud, här kommer skatteåterbäringen!! ??

Kommentarer
Postat av: Husbandet

Catovic var det va..Adnan Catovic...Nåväl...Trevligt att se dig på samma bygge ska du veta! Förövrigt längtar jag efter en SKP från Eneby nu!!

2008-01-30 @ 19:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0