Hallå i lingonskogen...

Ajsan bajsan kan man säga. Nu har jag myyycket att ta igen hörrni. Frågan är var man ska börja och HUR man ska börja!?... Flytten gick iaf bra, när jag och Erik kom upp var det lådor överallt! Ändå relativt tomt mot hur vi har det nu...Eriks grejor från Gävle är hämtade också. Den dagen var för övrigt en PÄRS! Vi hade hyrt en skåpbil på Statoil i Bollnäs å så åkte jag, Erik och Stefan till Gävle för att hämta Eriks "stuff". När vi fått in halva magasinet in i skåpbilen kändes det som att vi skulle få åka två gånger om för att få plats med alla saker. (det är 10 mil ungefär mellan Gävle och Bollnäs, så två resor på en dag...näee tack!!) Men, tack och lov, så fick vi efter mycket pussel in alla möbler och lådor. Skönt att den dagen är över kan jag säga! Så nu är alla våra saker på plats iaf. Gött de. Nu är det bara att placera ut dem på rätt ställen också. Lättare sagt än gjort. I och med att Erik jobbar så tråkiga tider, de flesta dagarna jobbar han 13-22 - behöver åka typ en timma innan han börjar dessutom, så hinner vi inte träffas så mycket och inte heller möblera. Det är ju han som är geniet på att inreda i familjen ask. Därför har det inte hunnits med alltför mycket, tyvär... Men det är på G.
Solen lyser ju så otroligt stark nu och dagarna är så långa, att man bara vill vara ute och njuta. Vem vet hur länge till jag får vara "ledig"... Är ju alltså arbetslös för tillfället. Har sökt en massa jobb men inget hört än så länge. Men det kommer att ordna sig. Med tanke på att jag ju faktiskt inte har haft nåt sommarlov på åtminstone två år, så får jag väl unna mig lite ledighet och slapptid. Tycker Erik iaf... =)

Nästa inlägg kommer förhoppningsvis att innehålla bilder, så att ni får se vårt härliga radhus med tomt, och den fantastiska utsikten, som jag i detta nu blickar över.....sjön varpen ligger stilla i solnedgången, björkarna bakom tomten vajar för vinden, bergens färger blandas i grönt, brunt och blått. (jaa blått!), nedanför oss ligger second hand så lämpligt och inbjudande. För ett par med inte den allra bästa ekonomin är second hand ett perfekt val om man vill hitta trädgårdsredskap och allehanda saker...

Snart börjar fotbolls-EM också! =) Blir hädliga kvällar det. Speciellt nu när vi har grill och en tomt att grilla på!! Hihi... (diskmaskin också, så nu kan det komma mycket folk!)

På midsommar kommer mammsen, pappsen, millan och fredrik med barn upp. Såååå ruggigt roligt! Blir trångt, men skojsigt! Två veckor efter det kommer samul, beckis och barnen hit. Får kanske skicka ut en allmän varning till grannarna om alla barnen innan så att dom är förvarnade. Haha, grannarna intill, ett pensionärspar, sa till mig "ja vi tackade Gud då vi såg att det inte var en familj med barn som flyttade in, vi har inte kunnat vara ute så här på jätte länge" Det hade tydligen varit fullt av ungar som hoppade studsmatta här för jämnan förut. Oips.... ;p Nä då, barnen är helt underbara och perfekta! Men det var så kul när grannen uttryckte sig på det viset.

På återseende...auf wiedersehen

Ps. smulgubbarna blommar på bra och några av bären börjar bli röda nu!! =)
Förgätmigejen är planterad i rabatten och påminner varje dag om min älskade familj...


Kommentarer
Postat av: farsan

Haej det kommer mera det kommer mera.................................

2008-06-08 @ 19:10:12
Postat av: SYSTERYSTER

Tja syrran! Skönt å höra läget hos er. Även fast vi pratas vid ganska ofta per tfn. Längtar sååå till midsommar, då vi ska vara hos er. Nice! Barnen pratar ofta om det, att de ska bli så roligt. Elinor, ja kommer nog nästan krama sönder dej, när vi syns då. Puss på dej. Hälsa massor till erik. Saknar er...

2008-06-09 @ 09:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0