Första dagen...

Började alltså igår kl 14 på Guldfynd. Var superdupernervös! Var inne på Åhlén´s typ en halvtimme och bara gick omkring innan jag började. Visste inte vad jag hade att förvänta mig lixom.
Kom iaf dit...min chef, Anna, var på gott humör. Lovordade mig hela tiden och tyckte att jag var en sån glad tjej och att dom valt rätt och så. Kändes ju jättebra! Fick sätta mig i personalrummet och läsa en tjock pärm med säkerhetsföreskrifter. Hur man ska gå till väga vid diverse olyckshändelser osv. Blev lite uppskrämd när jag läste om vad man ska göra vid ett eventuellt rån. Huamej! Hoppas på att aldrig behöva uppleva något sådant! Ett litet test på vad jag läst fick jag skriva oxå.
Sen fick jag sätta på mig nyckelkedjan med nyckeln till smyckesskåpen bland annat. Spääännande! ;p Gick runt i butiken med Anna som ledsagare, mYcket att plugga in! Inte värre än Verner & Verner dock. Där var det ju så mycket olika saker man skulle kunna om mängder med varor. Här är det rent och slätt smycken. Inte så bara det, men jag tror att jag är lite mer intresserad av att lära mig det här, så det ska nog gå bra.
Tyvär så är min första arbetsdag inte förrän den 17 november. En och en halv månad kvar lixom... Vart en liten urladdning där. Trodde ju att jag skulle få börja arbeta på riktigt nu!? Men men, bara att gilla läget och hoppas på att dom behöver mig innan dess... =) Tror att jag kommer trivas bra där iaf. Skön personal....risk för skitsnack bland dom jag träffade igår, men det är enkelt gjort; bara att hålla sig utanför! =)

Efter jobbet gick jag till paret Herza. Riktigt fint har dom fått! Lite pinsamt må jag säga att dom har fått det mer ordning än oss. Ajsan bajsan! ;p Men det ska det bli ändring på! Sen åkte vi till Siv och Urban och övade inför skivinspelningen med Israelsånger som väntar så småningom. Spännande!

Nu ska jag hoppa i ett härligt varmt skumbad, denna kalla, mörka, trista, regniga höstdag. MysPys! =)

Kommentarer
Postat av: Billa

Hej gumman! Kul att du trivs på din första dag på jobbet. =) Hoppas det kommer gå bra sen oxå!? Jag håller tummarna för dig.



Kram Billa



Ps: du har sett va att du fått mail av mig? :Ds

2008-10-02 @ 21:35:53
Postat av: millan

Ja me. Jag e jätteglad för din skull. Gick förbi guldfynd här i stan häromdan. Gissa om jag va stolt. Tänkte, ha, min syrra jobbar på guldfynd. HiHi! Puss å kram på dej. Hälsa maken.

2008-10-04 @ 11:16:59
Postat av: burger king

Hoppas vi får nytta av rabatten (inte bara i trädgården) hi hi.

VI GLÄDS MED DEJ.

Lycka till.



Kram från dina guldpäron.

2008-10-26 @ 22:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0