Förnedringsmöte...

Nyss hemkommen från en obligatorisk träff på arbetsförmedlingen. Det enda jag fick ut av mötet var trötthet och irritation!! Vet att de som stod där framme inte är de som bestämmer, men det är dom som fick min aggression. De som verkligen bestämmer kan inte ha det rätt ställt i skallen. Ursäkta men, jag förstår verkligen inte hur dom tänker eller OM dom tänker överhuvudtaget!!?? Nu är det helt plötsligt bättre att säga upp sig ifrån sitt deltidsjobb för att kunna få pengar ifrån a-kassan, istället för att fortsätta knega och vara tacksam för det man har och på det viset behöver a-kassan heller inte betala ut lika mycket pengar till oss som är deltidsarbetslösa. Nix...det lät kaaanske bra i deras små huvén men i praktiken är idén BLÄ för att uttrycka sig konkret. Helt korkat sjukt!
Det var en på träffen som funderade på att istället för att hämta ut pengar från a-kassan ta ut sin pension i förtid. Hon var väl i omkring 60-års åldern. Tänk att kunna ha den möjligheten...
Är så upprörd nu att jag måste lugna ner mig lite...ska till banken snart för att betala handpenningen på huset. Ja visst ja....HUS HAR VI KÖPT!! =) Hihi. Nåt att vara glad åt. Är superduper spännande men samtidigt lite läskigt. Är ju så vuxet och stort att köpa hus!!

Internet har legat nere här hemma, därav bristen på inlägg. Men nu ska det börja flöda igen. =)

Auf wiedersehen!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

visa bilder på huset!!! Nyfiken!

2009-05-06 @ 13:48:54
Postat av: Elli

Berätta vem du är så kan jag maila till dig...

2009-05-06 @ 22:07:14
Postat av: Billa

Hej guman! Har ni köpt hus nu!? Kul!!! =) Visa bild! =) KRAM

2009-05-07 @ 08:54:57
Postat av: Incis

Hej Elinor! GRATTIS till huset! Blir oxå nyfiken på att se bilder på huset.Du får gärna maila till [email protected] Har du varit inne på min blogg än? Du får gärna kika in... Kram Ingrid

2009-05-07 @ 19:29:55
URL: http://incis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0