Husmusen...

För det första...i torsdags hade vi ytterdörren öppen ganska länge och det var väl antagligen då den smet in, den rackarn!! Lite senare på dagen skulle vi sätta oss vid tv:n när vi ser att det kryper nåt stort längs med ena hörnet av rummet....upp på soffan och lite kvinnliga tjut.....EN MUS!!! Erik stog för lite mer manliga tjut, men tjut var det allt. =) Fast det var han som, tack och lov, tog tag i det hela....fram med skyffel för att dräpa den ovälkomna gästen. Men han var puts väck. Super läskigt. Fanns verkligen ingenstans!! Jaha... Vi skulle till Herzas och var redan sena inför det. Iväg och köpa en musfälla var vi ju tvungna att göra iaf. Johanna skulle till råga på allt sova hos oss den natten, i vardagsrummet där musen någonstans befann sig. Jaha...vi låg alla tre i våra sängar med Erik i mitten. Den natten sov jag i princip ingenting! Var rädd att knäa Erik om jag rörde mig. Sover ju för det mesta i fosterställning...haha!

Jaha, vi åkte till jobbet med fällorna gillrade med ost. När vi kom hem var musen fortfarande på fri fot i huset. Vi åkte till stugan över helgen och bad och hoppades att musen skulle vara fast när vi skulle komma tillbaka på söndagen. Pust, det var det! Tack vare min modiga prins slapp jag se musliket. Skulle inte ha sovit gott den natten om jag hade gjort det. Åh, va skönt att den är väck nu kan ja säga! Inga mer öppna ytterdörrar!! =)

Är i Norrpan nu. Ville överraska mamma. Å det gjorde jag med råge! *gapflabb*  Pappa hämtade mig igår kväll från tåget utan mammas vetskap. När vi kommer hem sitter mamma i tv-rummet och stickar, som den moderna dam hon är. Kikar in lite grann i rummet så att hon får syn på mig. Haha, hjälp, trodde att hon skulle få en hjärtinfarkt!!! Hon bara hoppade till och trodde inte sina ögon. Sen kramade hon om mig och började gråta. Så min plan att överraska och glädja lyckades! =)
Var ute och sprang imorse. Såååå jobbigt men såå skönt efteråt!!! Sprang en längre sträcka än vad jag är van vid och i gassande norrköpingssol. Svettigt värre! När jag kom tillbaka hem tränade jag lite till och stretchade som vanligt. Men...jag har fått en sträckning i ljumsken. Skit oxå!!! Kan knappt lyfta vänsterbenet. Å jag som hade tänkt springa vårruset på torsdag!! Gode Gud gör mig frisk i benet till dess!!!!! Vill så gärna vara med! Mamma har smörjt mig med tigerbalsam så det lenar riktigt skönt...

Saknar min modiga, underbara, vackra, fina och läckra prins!!!!!!!!!!!

Auf wiedersehen...


Kommentarer
Postat av: Billa

Vad gulligt...en liten mus. =) Allt bra med dig? Här är det bra. Tea är lite sjuk för hon har fått sina första sprutor. Men hon blir snart bättre. =) Ta hand om dig! KRAM

2009-05-27 @ 12:18:40
Postat av: Johanna

Tyckte det var rätt så mysigt där i er dubbelsäng já ;)

Hörru EllíBellí vi måste ta tag i springandet när du kommer tillbaka till urskogen! ;D

2009-05-28 @ 00:00:52
URL: http://asken7.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0